Zastanawiam się co lubię bardziej, czy zupy, czy makarony. Chyba jednak makarony wygrywają w tej walce. Staram się zawsze próbować czegoś nowego, dlatego tym razem kiedy na blogu Różowej Kuchni pojawił się konkurs postanowiłam spróbować makaronu Czanieckiego. Przed sklepową półką nie zastanawiałam się długo, wybór padł na łazanki, bo to najlepszy makaron do zupy pieczarkowej! Jadłam tak zawsze, od kiedy byłam mniejsza niż stół, zawsze do pieczarkowej były łazanki. Kojarzą mi się z pysznym dzieciństwem u dziadków, dlatego ten wybór był bardzo prosty.

Jednak zrobienie zupy już sprawiło trochę więcej trudności, bo zwykła zupa pieczarkowa nie byłaby niczym szczególnym. Dlatego też zdecydowałam się dodać do niej soczewicę, która ostatnio króluje w mojej kuchni a w szczególności właśnie w zupach. Sprawdza się wspaniale!


Do zrobienia pieczarkowo-soczewicowej zupy potrzeba:
włoszczyznę
dwie garści pieczarek
pół filiżanki soczewicy
opakowanie makaronu łazanki Czaniecki
pieprz
sól
śmietanę




Do zupy pieczarkowej staram się robić zawsze naturalny wywar i nie korzystać z zup w proszku. Dlatego też obrane pieczarki należy pokroić w kosteczkę lub paseczki i gotować w osobnym garnku do uzyskania ich miękkości. Można też kierować się kolorem wody, wywar z pieczarek powinien być bardzo ciemny. W osobnym garnku gotujemy wywar z włoszczyzny (duża ilość marchewek, pietruszka, cebula, kapusta, seler, nać), przyprawiając solą i pieprzem aż do miękkości warzyw i odpowiedniego smaku. Kiedy wywary będą gotowe należy je połączyć i dodać do nich soczewicę. Gotować całość jeszcze przez około 10 minut. W tym czasie osobno należy ugotować makaron. Ja gotowałam Czaniecki około 5 minut (na opakowaniu 9 minut), dla mnie był wtedy odpowiedni nie twardy ale niezbyt miękki - idealny. Kiedy wszystko będzie już odpowiedni czas gotowane należy dodać łyżkę/dwie śmietany i wszystko odpowiednio połączyć. Soczewica doda zupie pieczarkowej odpowiedni smak, wyjątkowo. Taką zupę polubią również dzieci (dla gładkości można zmiksować całą zupę, wtedy będzie miała lekką konsystencję kremu).